TERMENI ȘI CONDIȚII DE ACCESARE A SERVICIILOR MEDICALE

Pentru ca intelegem posibilitatea ca accesarea serviciilor medicale sa fie dificila, va oferim in continuare un set de principii si reguli despre cum se pot folosi si accesa serviciile medicale in cadrul Centrului Medical 2MAedica.

In functie de evolutia legislatiei, a serviciilor pe care le oferim si a locatiilor in care oferim aceste servicii medicale, acest document poate suferi modificari. Intotdeauna,
pe www.2maedicaorl.ro vom avea ultima varianta aplicabila.

Prezentul document isi propune sa prezinte principiile si principalele reguli pe care trebuie sa le respecte un pacient care doreste sa beneficieze de servicii medicale in cadrul Centrului Medical 2MAedica. Termenii şi Condiţiile de accesare sunt regulile minimale si se completează cu prevederile legislației în vigoare.

Acest document respecta principiul egalitatii de tratament fata de toti pacientii, bazat pe criterii de sex, orientare sexuala, caracteristici genetice, varsta, apartenenta nationala, rasa, culoare, etnie, religie, optiune politica, origine sociala, handicap, situatie sau responsabilitate familiala, apartenenta ori activitate sindicala, respectand totodata conditiile comerciale agreate prin contracte.

Prin efectuarea programarii, respectiv prin prezentarea si acceptarea inregistrarii in lista de pacienti care s-au prezentat pentru efectuarea unui serviciu medical in cabinetul nostru,
va exprimati acordul pentru respectarea acestor termeni si conditii de accesare a serviciilor medicale in cadrul cabinetului nostru.

I. DEFINIȚII

  1. Acordul pacientului informat– consimtamantul pacientului in vederea prestarii serviciilor medicale, care are forma prevazuta de OMS 1411/2016
  2. Pacientul – este persoana care utilizează Serviciile Medicale in cadrul Centrului Medical 2MAedica;
  3. Termeni si conditii de accesare – sunt toate dispozitiile prevăzute în continuare care se aplica tuturor accesarilor de servicii medicale de către Pacienti in cadrul Centrului Medical 2MAedica.

II. PRINCIPII APLICABILE TUTUROR PACIENȚILOR

  1. Serviciile medicale pot fi accesate de catre pacienti, de regula in zilele de luni, miercuri si joi, in intervalul orar – 15:30 – 17:30.  Centrul Medical 2MAedica poate modifica programul de functionare al cabinetului dupa cum va considera de cuviinta.
  2. Accesarea serviciilor medicale se efectueaza pe baza de programare telefonica efectuata la numarul: 0754264502 conform programului comunicat pe site-ul roprecum si prin programare online prin intermediul site-ului www.2maedicaorl.ro
  3. Comunicarile de tip sms sau e-mail, informari privind rezultatele investigatiilor efectuate sau eventuale resturi de plata inregistrate, informari privind procedurile operationale/sistemele Centrului Medical 2MAedica, care au impact asupra modalitatii de desfasurare a activitatii medicale, nu au caracter promotional, scopul acestora fiind de a asigura o buna desfasurare a serviciilor medicale solicitate de pacienti.
  4. In mod exceptional, programarea ta poate fi decalata, atunci cand personalul medical acorda ingrijiri in cazuri prioritare din punct de vedere medical sau in cazuri care necesita o atentie/ supraveghere medicala sporita.
  5. Pentru urgente medicale (urgenta asa cum este definita din punct de vedere medical – stare medicala sau chirurgicala, a carei debut este brusc, si care se manifesta prin simptome de o severitate suficienta, si pentru care un medic prudent, care poseda cunostinte medicale si care actioneaza cu buna-credinta si in conformitate cu standardele medicale internationale, ar considera ca in lipsa acordarii atentiei medicale imediate ar duce la insuficienta fizica grava sau deces), va recomandam sa va adresati celei mai apropiate unitati medicale cu profil de urgenta. Centrul Medical 2MAedica nu este autorizata ca Unitate de Primiri Urgente, asa cum este definita de lege.
  6. Pacientii si Centrul Medical 2MAedica au obligatia de a cunoaste si respecta dispozitiile legale aplicabile, respectiv Legea 95/2006, Legea 46/2003 si actele legislative conexe, Pacientii neputand invoca in apararea lor necunoasterea legii.
  7. Centrul Medical 2MAedica isi propune sa acorde servicii medicale la cele mai inalte standarde de calitate.

III. REGULI APLICABILE TUTUROR PACIENȚILOR

  1. Pacientul va respecta programul cabinetului fara a putea face sesizari legate de faptul ca nu au fost lasati sa intre in centrul medical inainte de inceperea programului sau dupa terminarea lui.
  2. Accesul la servicii medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale, se poate face numai personal, dupa identificarea pacientului, identificare care se poate face numai pe baza unui act de identitate/ pasaport cu poza. Pentru eliberarea rezultatelor catre o alta persoana decat Pacientul vor fi necesare prezentarea de documente suplimentare, conform cerintelor 2MAedica. In cazul pacientilor fara discernamant, informatiile vor fi prezentate apartinatorilor/ reprezentantilor legali.
  3. Accesul la serviciile medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale a unui pacient minor, se pot face numai dupa identificarea Pacientului si a apartinatorului care insoteste minorul.
  4. La inregistrarea Pacientilor minori in vederea accesarii serviciilor medicale, in sistemul informatic al 2MAedicae, parintele/ reprezentantul legal/ apartinatorul/ persoana care solicita programarea va comunica datele de identificare al parintilor sau al reprezentantului legal al Pacientului minor.
  5. Parintii/ reprezentantii legali ai copiilor au obligatia ca in Centrul Medical 2MAedica sa nu lase copiii nesupravegheati. Nu ne asumam raspunderea pentru eventualele evenimente in care copiii se accidenteaza datorita neatentiei tutorilor.
  6. In acord cu prevederile fiscale in vigoare, va informam ca nu emitem factura pentru serviciile medicale prestate, la solicitarea pacientilor, pe numele unor persoane fizice si/ sau juridice (societati cu raspundere limitata, PFA, PFI, s.a.m.d.) decat daca a fost incheiat cu respectiva entitate juridica, in prealabil, un contract de prestari servicii medicale specific pentru serviciile acordate pacientului.
  7. Faptele, actele sau gesturile obscene, proferarea de injurii, expresiile jignitoare sau vulgare, amenintari cu acte de violenta sau orice alte acte impotriva Personalului Prestatorului si a celorlalte persoane din incinta sau deteriorarea, distrugerea sau sustragerea bunurilor Centrului Medical 2MAedica, de natura sa tulbure ordinea si linistea publica sau sa provoace indignarea persoanelor ori sa lezeze demnitatea si onoarea acestora sau a Centrului Medical, nu sunt tolerate. In cazul in care Pacientul sau apartinatorii acestuia savarseste una din faptele, actele mentionate mai sus, personalul 2MAedica va solicita imediat evacuarea Pacientului/ apartinatorilor acestuia din incinta locatiei. In cazul nasterii unei situatii conflictuale, personalul 2MAedica va putea solicita imediat interventia echipelor de interventie ale companiilor private de paza si protectie cu care aceasta colaboreaza, si/sau interventia Politiei.
  8. In cazul unor evenimente de genul celor mentionate mai sus, personalul 2 MAedica poate restrictiona accesul oricarei persoane implicate in incident la serviciile medicale disponibile in cadrul Centrului Medical, avand dreptul de a rezilia unilateral orice contract anterior incheiat cu Pacientul sau in favoarea Pacientului.
  9. Este interzis fotografiatul, inregistrarea video si audio, atat in spatiul de asteptare, receptie cat si in cabinetele medicilor/asistentelor, fara permisiunea prealabila scrisa a acestora.
  10. In cazul investigatiilor in care este necesar acordul exprimat in scris sub forma de consimtamant medical, lipsa semnaturii pacientului de pe formularele specifice echivaleaza cu lipsa consimtamantului, caz in care se va opri de indata furnizarea serviciilor medicale solicitate.

PROGRAMAREA SI PLATA

  • Programarile se vor face in acelasi mod ca si programarile pentru serviciile efectuate fizic in cabinet, in functie de disponibilitatea pacientului si a medicului.
  • Pacientul intelege si accepta ca acesta nu este un serviciu gratuit si accepta sa achite serviciul dupa efectuarea lui.
  • Pacientul intelege si accepta ca trebuie sa anunte daca nu mai poate sa onoreze programarea pe care a facut-o cu cel mult 24 de ore inainte ca programarea sa aiba loc, in situatia in care perioada pana la programare este mai mare de 24 de ore.
  •